Brukenthal
. . . . . . .
ro | de
CAUTĂ  
.
SIBIU/HERMANNSTADT, ROMANIA
.
.
Galeria de Artă Europeană Biblioteca Brukenthal Galeria de Artă Românească Muzeul de Artă Contemporană Muzeul de Istorie Muzeul de Istorie Naturală Muzeul de Istoria Farmaciei Muzeul de Vânătoare Sala cu Frescă Laboratoarele de Restaurare Magazinele muzeului
.
.

ARTA EUROPEANĂ

. Palatul Brukenthal
. Galeriile de Artă
. Subsol
. Parter
. Lapidariu Transilvănean
. Cabinetul de Cartografie
. Cabinetul de Stampe şi Desene
. Etajul I
. Etajul II
  .
. PALATUL BRUKENTHAL
Adresa:
Piaţa Mare, Nr. 4 - 5, Sibiu
Tel: (+40) 269 211699
      (+40) 369 101 780
Fax: (+40) 269 211545
 
.
. . PARTER
.  
.
.

CABINETUL DE STAMPE ŞI DESENE

Inaugurat în anul 2007, cabinetul este un spaţiu expoziţional permanent, exclusiv destinat genurilor artei grafice.
Datorită exigenţelor de conservare impuse lucrărilor pe suport de hârtie caracterul expoziţiilor găzduite de acest spaţiu este unul temporar, 4, 5 expoziţii fiind vernisate aici în decursul unui an calendaristic cuprinzând selecţii din cele peste 12000 de lucrări, structurate în:
- Colecţia Samuel von Brukenthal (gravură europeană, secolele XVI-XVIII) aproape 1000 de stampe alături de 2000 de planşe incluse în albume. Nume importante prezente în colecţia Brukenthal sunt Albrecht Dűrer, Marcantonio Raimondi, Agostino Carracci, Hendrick Goltzius, Egidius Sadeler, Boetius şi Schelte Bolswert, Cornelis Galle, Lucas Vorsterman, Jan Saenredam, Cornelis Bloemaert, Jacques Callot, Antoine Masson, Claude Mellan, Robert Nanteuil, Giambattista Piranesi, Giovanni Battista Tiepolo.
- Colecţia de grafică transilvăneană, ce întruneşte peste 3000 de desene, acuarele şi gravuri din secolele XVIII-XIX.
- Achiziţii şi donaţii, din a doua jumătate a secolului XX, între care lucrări ale maeştrilor artei româneşti precum Theodor Aman, Ştefan Luchian, Theodor Pallady, Gheorghe Petraşcu, Nicolae Tonitza.
- Un important fond de desene şi gravuri ale artiştilor contemporani.

. click
 

IMAGINI DIN EXPOZIŢIE(click pentru a mari)

. . .
.